Silnik 1,6 FSI - co o nim sądzicie?

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych

Silnik 1,6 FSI - co o nim sądzicie?

Postprzez AdamekS » 29 kwi 2009, o 12:26

Witam, tata ma na oku Golfa Plusa z silnikiem 1,6 FSI. Macie mo¿e jakie¶ do¶wiadczenia z t± jednostk± napêdow±?
Ile to faktycznie pali, jak z awaryjno¶ci±, czy konieczny jest jaki¶ specjalny olej do niego?
Golf jest z 2005r, ale stan ig³a i z pewnych r±k, 42kkm faktycznego przebiegu. Jak dobrze pójdzie to bêd± 2 Golfy w rodzinie :lol:
AdamekS
Fan Forum
 
Posty: 200
Dołączył(a): 13 wrz 2008, o 22:20
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez krz_p » 29 kwi 2009, o 14:17

mia³em wcze¶niej 1,6FSI, bardzo oszczêdny silnik
pali³ ok. 9l w mie¶cie i ok. 6l na trasie
Golf V GTI
Obrazek
krz_p
Filantrop
 
Posty: 2499
Dołączył(a): 12 lut 2007, o 13:19
Reputacja: 2
Województwo: Wlkp.
wersja wyposażenia: GTI
Dane silnika: BWA

Postprzez kamil 8000 » 29 kwi 2009, o 16:54

na pewno lepszy ni¿ zwyk³y 1.6 (którego ja mam :lol: ) ale czy na pewno oryginalny ten przebieg :shock: no i silniczek na ³añcuch nie na pasku d³ugo polata :D
kamil 8000
Fan Forum
 
Posty: 427
Dołączył(a): 24 lis 2006, o 12:10
Lokalizacja: Grójca
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez AdamekS » 29 kwi 2009, o 17:25

kamil 8000 napisał(a): ale czy na pewno oryginalny ten przebieg


Przebieg na 100% oryginalny - to jest auto naszego znajomego.
W ¶rodku i na zewn±trz wygl±da jak nówka, przegl±dy co 15kkm robione w ASO- wszystko jest w ksi±¿ce serwisowej.
Wyposa¿enie to chyba Trendline + klimatyzacja, ale pewny nie jestem. W ka¿dym razie ma wszystkie podstawowe, potrzebne w aucie rzeczy :)
Pozdrawiam!
AdamekS
Fan Forum
 
Posty: 200
Dołączył(a): 13 wrz 2008, o 22:20
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez PotaS » 29 kwi 2009, o 22:43

Zalewam olej Motul Specyfic 504-507. Silnik ekonomiczny jak pisa³ krz_p.
Jestem zadowolony.
VW Golf V 1.6 FSI 2005 BLF TrendLine
Obrazek
Avatar użytkownika
PotaS
Moderator
 
Posty: 575
Dołączył(a): 15 kwi 2007, o 01:15
Lokalizacja: Jędrzejów
Reputacja: 0
Województwo: Świętokrzyskie
wersja wyposażenia:
Dane silnika: 1.6 FSI BLF

Postprzez Mandi » 4 maja 2009, o 17:06

Polecam oszczedny i jak na 1.6 dynamiczny :)
Mandi
Fan Forum
 
Posty: 254
Dołączył(a): 31 maja 2007, o 10:08
Lokalizacja: Okolice Czêstochowy /Wroc³aw
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez tommmy » 4 maja 2009, o 18:18

kamil 8000 napisał(a):na pewno lepszy ni¿ zwyk³y 1.6 (którego ja mam :lol: ) ale czy na pewno oryginalny ten przebieg :shock: no i silniczek na ³añcuch nie na pasku d³ugo polata :D


w tych silnikach zdarzaly sie przypadki naciagniecia lancucha rozrzadu lub przestawienia, (naprawa w ASO ok 5000 zl) wiec podejrzewam ze lepiej miec pasek i wymienic go co 120 000 km lub 180 000 w TFSI :D
GTI DSG 18' - SOLD
tommmy
Fan Forum
 
Posty: 187
Dołączył(a): 12 mar 2009, o 20:53
Reputacja: 0
Województwo: Województwo
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez Bruce » 5 maja 2009, o 16:48

Nie wiem jakie sa objawy problemow z lancuchem ?
Tak nagle sie przestawia ?
Informacje pochodza z ASO ?

Silnik polecam, jedyny minus, trzeba lac minimum PB98.
Podczas jazdy na kiepskim paliwie glosno slychac zawory.
Przy kiepskim paliwie potrafi siasc sonda lambda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bruce
ElComandante
 
Posty: 1464
Dołączył(a): 22 lis 2006, o 14:54
Lokalizacja: WaWa
Reputacja: 2
Województwo: Mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline
Dane silnika: 1.6 FSI BLF

Postprzez tommmy » 5 maja 2009, o 18:30

Bruce napisał(a):Nie wiem jakie sa objawy problemow z lancuchem ?
Tak nagle sie przestawia ?
Informacje pochodza z ASO ?

Silnik polecam, jedyny minus, trzeba lac minimum PB98.
Podczas jazdy na kiepskim paliwie glosno slychac zawory.
Przy kiepskim paliwie potrafi siasc sonda lambda.


glownym objawem jaki zauwaza uzytkownik to to ze wywala kontrolke silnika, czasmi do tego wszystkiego dochodzi nierowna praca
przstawienie paska a raczej jego naciagniecie nie zalezy od stylu jazdy czy przebiegu (znam przypadki gdzie lanuch wyminiono przy ok 40 000 km), moim zdaniem jest to wina materialu, napedu paska i elemetow ktore z nim wspolpracuja
informacje te pochodza z ASO, ale nie jest to tzw standart we wszystkich silnikach :wink:
GTI DSG 18' - SOLD
tommmy
Fan Forum
 
Posty: 187
Dołączył(a): 12 mar 2009, o 20:53
Reputacja: 0
Województwo: Województwo
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

hmmm

Postprzez liroyek » 6 maja 2009, o 08:14

wiecie co wg mnie to chyba byl nie wypal :)

1,6 mpi produkuja od lat i nadal go klepia :) a 1,6 fsi byl krotko i zastapili go 1,4 tsi ;) lub 18. tsi wg mnie jak cos jest dobre to tak szybko sie go nie zastepuje :)

no ale to tylko moja opinia :P
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
174,5 PS i 265Nm >> 216,6 PS i 333,5 Nm
www.negatyw.co Fotografia ślubna i nie tylko
liroyek
Fan Forum
 
Posty: 308
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 20:44
Lokalizacja: SBL
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Re: hmmm

Postprzez Jedi » 6 maja 2009, o 10:37

liroyek napisał(a):wiecie co wg mnie to chyba byl nie wypal :)

1,6 mpi produkuja od lat i nadal go klepia :) a 1,6 fsi byl krotko i zastapili go 1,4 tsi ;) lub 18. tsi wg mnie jak cos jest dobre to tak szybko sie go nie zastepuje :)

no ale to tylko moja opinia :P


Nie je¿dzi³em nigdy 1.6FSI, ale na pewno jest to dobry motor, poszli po prostu w nieco innym kierunku, postawili na downsizing skonstruowali 1.4TSI 122KM, ekonomiczniejszy, dynamiczniejszy, elastyczniejszy i w takim wypadku produkowanie w dalszym ci±gu 1.6FSI przesta³o siê op³acaæ, podobna historia spotka³a zreszt± 2.0FSI.
Podejrzewam, ¿e jak wejd± 1.2TSI to przyjdzie kolej tak¿e na 1.6 MPI.
VI GTI
Obrazek
Avatar użytkownika
Jedi
Dyskutant
 
Posty: 887
Dołączył(a): 4 sty 2008, o 18:17
Reputacja: 0
Województwo: śląskie
wersja wyposażenia: GTI
Dane silnika: CCZB

Postprzez liroyek » 6 maja 2009, o 12:29

z tego co wiem to ma byc wersja golfa z fabrycznym lpg :) wiec 1,6 mpi bedzie jeszcze dlugo zywy :D
Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
174,5 PS i 265Nm >> 216,6 PS i 333,5 Nm
www.negatyw.co Fotografia ślubna i nie tylko
liroyek
Fan Forum
 
Posty: 308
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 20:44
Lokalizacja: SBL
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez MiKo » 6 maja 2009, o 22:05

W Niemczech ju¿ takiego cudaka sprzedaj± - Golf BiFuel.
MiKo
Żółtodziób
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 17:55
Reputacja: 0
wersja wyposażenia:
Dane silnika:

Postprzez Bruce » 11 maja 2009, o 15:54

Slyszalem, ze maja wycofac silnik 1.6 102KM, a w jego miejsce wstawic 1.2 100KM.
Widac jak na dloni, ida w kierunku downsizingu.
EU nalozyla taka dyrektywe na emisje szkodliwych spalin, wiec staraja sie nie placic za kazdy g na km2 ponad norme...
Takze dlatego planuja wycofac sie rowniez z paliwozernych silnikow 3.2 FSI.
Silniczek 1.6 FSI jest wporzadku, swiadczy o nim dalszy rozwoj i stworzenie na jego bazie silnikow 1.4 TSI i wkrotce 1.2 TSI.
Obrazek
Avatar użytkownika
Bruce
ElComandante
 
Posty: 1464
Dołączył(a): 22 lis 2006, o 14:54
Lokalizacja: WaWa
Reputacja: 2
Województwo: Mazowieckie
wersja wyposażenia: Trendline
Dane silnika: 1.6 FSI BLF

Re: Silnik 1,6 FSI - co o nim s±dzicie?

Postprzez pietrekth7 » 6 lis 2009, o 19:24

Witam jestem posiadaczem tego modelu i benc 3000zł naprawa skrzyni biegów przy przebiegu 94tyś km. :shock:
VW Golf 5 3D 1.6 FSI 2004
Avatar użytkownika
pietrekth7
Fan Forum
 
Posty: 178
Dołączył(a): 21 paź 2009, o 20:35
Reputacja: 0
Województwo: Łódzkie
wersja wyposażenia: trendline
Dane silnika: 1.6 FSI

Następna strona

Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Reklama w serwisie ]  [ Zostań klubowiczem ]  [ Zapytaj o sponsoring ]